A.S.Adventure Group wordt Yonderland


Yonderland, de nieuwe naam voor de moedermaatschappij van o.a. de Belgische ketens A.S.Adventure en Juttu, heeft de financiële herstructurering met de aandeelhouders en banken formeel afgerond. Zo versterkt de groep haar toekomst. Naast de schuldherschikking ontvangt Yonderland ook een kapitaalinjectie van 25 miljoen euro en wordt de Raad van Bestuur uitgebreid met twee nieuwe leden: Daniel Ropers (ex-CEO bol.com) en Robert Bensoussan (ex-CEO L.K. Bennett en ook boardmember bij o.a. Lululemon en Celio).

Extra slagkracht

Door de financiële herstructurering hebben de banken een belang in de keten verworven, het merendeel van de aandelen en de besluitvorming blijft in handen van de Franse investeringsmaatschappij PAI Partners en het huidige management van Yonderland. Frederic Hufkens, de CEO van Yonderland, maakte eerder al bekend dat er door de nieuwe verdeling operationeel niets zal veranderen. “Deze financiële procedure geeft de internationale groep extra slagkracht om de coronapandemie te trotseren, maar vooral ook om de voorziene groeistrategie verder uit te werken. Een toekomst waarin de winkels het hart van de organisatie blijven en waarin de omnichannelstrategie nog verder wordt verfijnd. Mede daarom hebben we besloten de Raad van Bestuur uit te breiden met Daniel Ropers en Robert Bensoussan. Ik kijk er enorm naar uit om met deze twee ervaren CEO’s uit de retail- en fashionindustrie te gaan samenwerken,” aldus Hufkens.

Groeistrategie

Kris Horrevorst, Group CFO van Yonderland, is verheugd dat de onderhandelingen - die in de herfst van vorig jaar zijn gestart - nu zijn afgerond. “Sterke online prestaties en een erg trouw cliënteel bewezen de kracht en betrouwbaarheid van de diverse winkelconcepten. Hierdoor is de hele groep in 2020 winstgevend gebleven. Onze retailmerken zijn de voorbije maanden zelfs populairder geworden omdat de pandemie nog meer mensen heeft verleid om het buitenleven te ontdekken. We willen groeien door selectief nieuwe winkels te openen en ook onze e-commerceplatformen uit te breiden,” aldus Horrevorst.

Expansie zet zich voort

Ook tijdens de coronacrisis zijn A.S.Adventure en Juttu hun ambities trouw gebleven. A.S.Adventure Waterloo (maart 2021) en Turnhout (november 2020) verhuisden naar nieuwe toplocaties met meer ruimte voor de unieke A.S.Adventure beleving. En op 13 mei 2021 opent Juttu een tijdelijke Summer Store in Knokke met een unieke zomerse mix van "brands for friends": geselecteerde dames fashion, beach goodies, deco, beauty en gifts. In het najaar verhuist Juttu het pop-upconcept naar Leuven met een nieuwe winterse invalshoek.

“Twee nieuwe winkelpunten voor A.S.Adventure en de introductie van pop-upwinkels voor Juttu zijn een onmiskenbaar positief signaal dat onze sterke winkelconcepten het hoofd recht houden in moeilijke tijden. De Juttu Summer Store in Knokke wordt de ultieme go-to shopping destination voor wie de zomer al voelt kriebelen. De coronacrisis heeft ons meer dan ooit getoond dat we een strijdvaardig en flexibel bedrijf zijn. En dat kan enkel dankzij een team van gepassioneerde medewerkers, de drijvende krachten achter onze concepten en een sterk managementteam. Daar kunnen we alleen maar trots op zijn. We zijn dan ook helemaal klaar voor de toekomst,” vertelt Bea De Beuckelaer, Managing Director bij A.S.Adventure en Juttu

Nieuwe naam voor holding

Yonderland is de nieuwe naam van de internationale A.S.Adventure Group. Op nationaal vlak behouden de landen hun eigen operationele retailmerken: A.S. Adventure en Juttu (BE/LUX/FR), Bever (NL), Cotswold Outdoor, Snow+Rock en Runnersneed (UK/IE).

Comments
* De e-mail zal niet worden gepubliceerd op de website.