Callexcell gooit zich met Whizzkits op technologiemarkt


22 Apr
22Apr

Het Truiense Callexcell is niet langer enkel een contactcenter. Het breidt zijn diensten uit met Whizzkits. Die aparte technologieafdeling helpt ondernemingen om hun klantendiensten en bedrijfsprocessen te digitaliseren en te automatiseren. Whizzkits zet daarvoor enerzijds in op technologieën als speech-to-text en voice- en chatbots. Anderzijds ondersteunt het bedrijven met IT-problemen via eerste- en tweedelijnshulp. Enkele belangrijke spelers in de automotive- en retailsector toonden al interesse en ook voor andere bedrijfstakken kunnen de technologieoplossingen een gamechanger betekenen. Callexcell mikt voor zijn technologieafdeling op een omzet van 1,5 miljoen euro in 2021. 

Callexcell is al jaren een gevestigde waarde in het Belgische contactcenterlandschap. Nu wordt de missie verfijnd naar customer solution center, waarbij Callexcell resoluut de digitale kaart trekt via nieuwe software, big data, chatbots en andere creatieve tech-oplossingen op maat. Die knowhow brengt het bedrijf onder in een aparte technologieafdeling Whizzkits. "Digitaal is het nieuwe normaal en dus is het logisch dat bedrijven ook hun klantencontacten willen boosten met innovatie en digitalisering. Daar willen we met Whizzkits extra op inzetten. We geloven er echter niet in dat de digitalisering en automatisering de klantendienstmedewerker zal vervangen. We zijn er rotsvast van overtuigd dat het menselijke en het digitale hand in hand gaan en mekaar versterken. De contactmomenten tussen mensen zullen alleen maar belangrijker worden in de toekomst en daar kan technologie mee helpen," vertelt Karin Van De Velde, CEO Callexcell & Whizzkits 

Meerwaarde door innovatie 

Callexcell bouwt met Whizzkits verder op zijn kernactiviteiten, namelijk klantencontacten faciliteren en waardevoller maken. Met Whizzkits gaat het contactcenter nog een stap verder. Bedrijven kunnen bij hen terecht voor alle technologische vraagstukken rond klantencontacten. Denk aan chatbots of call-to-message-toepassingen, online betaaloplossingen, maar ook first en second line IT-support en zelfs search engine optimization. “Whizzkits helpt ondernemingen bij het detecteren en implementeren van optimalisaties. Tijdens een Tournée Digitale worden klanten bezocht en processen uitgetekend, om maximaal te automatiseren voor een hogere tevredenheid van zowel klanten als medewerkers. Uiteraard is er ook aandacht voor kostenreductie om de rentabiliteit te verhogen, ” aldus Van De Velde. 

Extra technologiewizards 

Whizzkits heeft vandaag een team van een tiental technologiewizards in dienst. Elk van hen heeft al enkele jaren ervaring op vlak van technologie en digitalisering op de teller staan. Daarnaast is Callexcell voor Whizzkits op zoek naar extra tech-talenten. “We vertrouwen op de jarenlange expertise op vlak van technologie en innovatie die we opgebouwd hebben binnen Callexcell. Daarnaast zoeken we nog twee nieuwe gezichten zoals een IT Application Developer en een IT Infrastructure Expert om ons team te versterken. Deze nieuwkomers komen terecht in een geweldig team en hebben het voorrecht om met de nieuwste technologieën te werken. Zo kunnen ze zich verder blijven ontwikkelen en onze klanten de juiste oplossingen aanreiken, ” meldt de CEO.

Comments
* De e-mail zal niet worden gepubliceerd op de website.