Foodmaker is "winkelconcept van het jaar"


26 Nov
26Nov

Net zoals veel horecazaken kreeg ook Foodmaker flinke klappen tijdens de coronacrisis. De 13 restaurants moesten sluiten maar ook de omzet uit verkoop in supermarkten en op vliegtuigen stuikte in elkaar. Maar in amper twee weken is de keten overgeschakeld van een puur fysieke restaurantketen naar een online shop. Vanaf 10 december biedt Foodmaker ook kleding aan van het nieuwe lifestylemerk FDMKR, sportieve vrijetijdskleding ontworpen door Elodie Ouédraogo en Olivia Bo rlée.

De zevenkoppige jury van Comeos, onder leiding van marketingspecialist Gino Van Ossel, koos unaniem voor Foodmaker als winkelconcept van het jaar. De winnaar werd gekozen op basis van vijf criteria: snelheid, innovatie, schaal-en haalbaarheid, businessimpact en maatschappelijke impact. "Foodmaker is niet alleen snel en innovatief, ze hebben gebruik gemaakt van de coronacrisis om zich heruit te vinden. Het zijn echte gamechangers, ook post-corona. Bovendien zijn ze erin geslaagd om het rendement per werknemer te verdubbelen tijdens de crisis en plannen ze expansies in heel Europa", aldus Van Ossel.

Lieven Vanlommel, CEO van Foodmaker, is vereerd en dolgelukkig met de overwinning. "Dit is een ongelofelijke bekroning voor ons harde werk in zeer moeilijke omstandigheden. Dat een Belgisch horecaconcept nu wint van zulke grote en knappe bedrijven is fantastisch. En het moet ook nog eens gezegd worden. Wij maken een zeer relevant product. Het is zo belangrijk om je lichaam te verzorgen en gezond te eten", klinkt het.

Comments
* De e-mail zal niet worden gepubliceerd op de website.