Galeria Inno versnelt implementatie nieuwe strategie met lancering online marketplace


02 Jul
02Jul

Brussel, juli 2, 2020 -- Galeria Inno, een van de sterkste Belgische merken en een uniek warenhuis, zal komend voorjaar 2021 een online marketplace lanceren die haar aanbod van producten en diensten sterk zal uitbreiden. Met 16 uitstekende locaties in alle grote steden en vruchtbare partnerships met meer dan 800 topmerken heeft Galeria Inno een uitstekende basis om een innovatieve online en offline beleving aan te bieden.

"het toonaangevende omnichannel-warenhuis worden"

"In het kader van de nieuwe strategie hebben we 21 projecten gelanceerd die van Galeria Inno een toekomstbestendige, snelle retailer zullen maken in alle domeinen. Deze projecten zullen zorgen voor een duurzame groei van de omzet en de resultaten in de komende jaren. De nieuwe strategie breidt onze offline business uit naar een online marketplace. Schaalbaarheid en flexibiliteit zullen ons een strategisch voordeel opleveren. Dit zal Galeria Inno in staat stellen om het toonaangevende omnichannel-warenhuis voor nationale en internationale klanten in België te worden. Met andere woorden, we zullen Inno ontwikkelen tot een fascinerende marketplace voor alle Belgen, waar wensen ontstaan en ingevuld worden in een inspirerende sfeer die alle zintuigen aanspreekt", zegt Armin Devender, CEO van Galeria Inno.

Gouden standaard

In de loop van tientallen jaren heeft Galeria Inno een merkloyaliteit opgebouwd die zelden gezien is in België. Dit vormt een garantie voor kwaliteitszoekende klanten die blij zullen zijn met de variatie en keuzemogelijkheden die een omnichannel-shoppingervaring biedt.

Omnichannelstrategieën worden de gouden standaard voor retailers en hun klanten. Omnichannel betekent dat producten van de marketplace kunnen worden afgehaald in de winkel en ook teruggebracht voor persoonlijke klantenservice. In de nabije toekomst kunnen klanten in de winkel bestellingen plaatsen die rechtstreeks naar hun huis worden verzonden. Galeria Inno kan ook zijn succesvolle offline loyaliteitsprogramma implementeren om een toegewijde online community te creëren.

Het marketplacemodel biedt ook een "save the sale" mogelijkheid, aangezien elke keer dat een product niet beschikbaar is in de winkel, een winkelmedewerker direct een alternatief kan voorstellen uit de uitgebreide online productcatalogus.
Technologie van Mirakl en Salesforce
De digitale marketplaceoplossing van Galeria Inno wordt geleverd door Mirakl en Salesforce en ontwikkeld door Forward van de Belgische Xplore Group. Deze laatste is de toonaangevende leverancier van digitale end-to-endoplossingen in België.

"We zijn er trots op dat we Galeria Inno als eerste Belgisch bedrijf kunnen laten meespelen in dit competitieve marktlandschap met sterke internationale concurrentie. We zijn ervan overtuigd dat de marketplace het go-to-model is voor Galeria Inno om haar bedrijfsmodel op een succesvolle manier te digitaliseren", zegt Evelyne Dhaenens, commercieel manager België van de Xplore Group. De Mirakl-oplossing, die door meer dan 250 bedrijven wereldwijd wordt gebruikt, stelt Galeria Inno in staat om een bredere productcatalogus aan te bieden die door merken wordt beheerd, waardoor het warenhuis zich kan richten op de relatie met de klant.

"Galeria Inno verandert haar businessmodel. Het Mirakl-team is verheugd dat Galeria Inno onze oplossing heeft gekozen om met zijn allereerste online marketplace zijn groeiambitie te realiseren", zegt Philippe Corrot, CEO en oprichter van Mirakl. "Ons platform biedt Galeria Inno een uitgebreide en flexibele marketplaceoplossing om haar klanten een breder productassortiment te bieden, zonder dat het warenhuis zich zorgen hoeft te maken over voorraden of logistieke beperkingen. 

Bron: Belga

Comments
* De e-mail zal niet worden gepubliceerd op de website.