GODIVA stelt Nurtac Ziyal Afridi aan als CEO


Afridi, een bestuurslid van GODIVA en de chief strategy and growth officer van Yildiz Holding, zei dat ze met haar teams zal blijven werken aan het toegankelijk maken van de populaire chocolaatjes en op chocolade geïnspireerde producten van het bedrijf door haar kanalen uit te breiden, waaronder online en FDM (food drug mass), om nieuwe consumenten te bereiken en op nieuwe manieren met trouwe consumenten in contact te komen.

Met haar benoeming tracht GODIVA de chocolade van het bedrijf naar een breder publiek te brengen en zijn bedrijfsactiviteiten aan veranderingen in het gedrag van klanten aan te passen. Tot op heden heeft het bedrijf een aanzienlijke groei gezien in zijn klantenbestand, grotendeels gedreven door de verkoop via Godiva.com en FDM.

"Afridi brengt een indrukwekkende combinatie van zakelijke, operationele en financiële expertise naar GODIVA, samen met een sterke passie voor mensen en het koesteren van talent. Ze heeft een bewezen staat van dienst van krachtige bedrijfsresultaten in bedrijfsontwikkeling, wat ervoor zal zorgen dat GODIVA kansen blijft benutten die zijn wortels eren en aansluiten bij zijn gedurfde visie voor de toekomst", aldus Murat Ulker, de voorzitter van GODIVA.

Afridi zei dat ze geïnspireerd is om leiding te gaan geven aan een merk dat in België zijn oorsprong heeft en gekenmerkt wordt door bijna 95 jaar vakmanschap en expertise op het gebied van ambachtelijk gemaakte chocolade. Ze wil van GODIVA een bestemming maken voor mensen die zichzelf willen trakteren, naast de traditionele doelgroep van mensen die het merk juist een ander geschenk doen. Wat in 1926 in de familiekeuken van de Draps begon, is uitgegroeid tot een iconisch merk met een wereldwijde aanwezigheid in 100 markten, dat 4 miljard consumenten bereikt en van GODIVA een uniek merk maakt dat synoniem staat voor 's werelds lekkerste chocolade.

Om tegemoet te komen aan de behoeften van de hedendaagse consument, zei Afridi dat ze door middel van digitale technologie van plan is om het bedrijf te laten groeien in nieuwe kanalen en regio's, het productportfolio uit te breiden en de klant- en consumentenrelaties te versterken.

"De uitzonderlijke kwaliteit van onze producten weerspiegelt ons rijke en mooie erfgoed, onze toewijding aan innovatie en onze belofte om de beste ingrediënten te gebruiken. We zullen ons bereik blijven uitbreiden en een omnichannel-benadering gebruiken om ons geliefde merk waar te maken, een sterke band met onze fans te behouden en ervoor te zorgen dat onze premium chocolaatjes beter beschikbaar en toegankelijk zijn voor onze consumenten wereldwijd", aldus Afridi.

"We blijven erg gefocust op het gebruik van digitale technologie om te anticiperen op de behoeften van consumenten, verwachtingen te overtreffen en van GODIVA het meest vooraanstaande premium chocolademerk te maken. Ik voel me vereerd om met mijn buitengewone team aan deze inspanningen te werken tijdens zo'n cruciale tijd voor GODIVA", aldus Afridi.

Bij Yildiz Holding heeft Afridi een belangrijke rol gespeeld toen het bedrijf transformeerde tot een wereldwijde snackgroep met meer dan 300 merken die in meer dan 120 landen verkrijgbaar zijn. Naast haar operationele ervaring heeft ze de overnames geleid van iconische merken, zoals GODIVA in 2008 en McVitie's, Carr's, Jacobs en BN (United Biscuits) in 2014, waarvan de laatste de aanleiding was voor de oprichting van het pladis-bedrijf, het op twee na grootste koekjesbedrijf ter wereld. Afridi heeft ook de licentieovereenkomst voor GODIVA in Japan, Zuid-Korea, Australië en Nieuw-Zeeland geleid. Daarnaast heeft ze de acquisitie en beursintroductie van Sok Marketler geleid die nu de op een na grootste discountwinkel in Turkije is, en Bizim Toptan, de toonaangevende discountketen in Turkije. 

Vóór Yildiz Holding bekleedde Afridi leidinggevende functies bij andere internationale bedrijven, zoals Accenture en Arthur Andersen & Co. Ze behaalde haar MBA in Duitsland en een bachelordiploma in marketing en financiën in Istanbul.

Comments
* De e-mail zal niet worden gepubliceerd op de website.