Lunch Garden zet met haar strategisch groeiplan 2025 resoluut in op digitalisering. Met de uitrol van een digitaal transformatieproject wil Lunch Garden niet alleen haar bedrijfsprocessen optimaliseren, als de grootste restaurantketen in België wil ze ook de klantenervaring naar een nieuw niveau tillen. Het gaat daarvoor in zee met softwarebedrijf SAP en SAP Partner Ctac."

IT is één van de belangrijkste factoren om onze groeistrategie, waarin de klant nog meer centraal staat, vorm te geven. De klant van vandaag én morgen wil op verschillende manieren een Lunch Garden-beleving kunnen ervaren: in het restaurant, maar ook via verschillende tools zoals de bestelapp", gaat Ann Biebuyck, CEO van Lunch Garden, van start. "We willen Lunch Garden klaarstomen voor de toekomst, op korte en middellange termijn."

Manueel en repetitief werk automatiseren

Eén van de grootste uitdagingen bij Lunch Garden op IT-vlak is het manuele en repetitieve werk. Daarnaast is het huidige ERP-systeem beperkt en vormt de afwezigheid van real-time inzicht in gegevens een belangrijke hinderpaal. Het systeem biedt ook weinig mogelijkheden om andere tools en programma's te connecteren. Dankzij de juiste investeringen in IT-infrastructuur, kan de grootste restaurantketen van België de huidige uitdagingen het hoofd bieden en sneller schakelen om zo de juiste beslissingen te nemen.

De resultaten die Lunch Garden - op korte en middellange termijn - met dit digitale transformatieproject wil bereiken, werden duidelijk vastgelegd. Bedrijfsprocessen zullen verder geoptimaliseerd worden, cruciale financiële processen zullen geautomatiseerd worden, de maandelijkse afsluiting zal versneld worden en er zal een basis voor een gecentraliseerd databeheer gelegd worden.  

In zee met SAP en Ctac

Om haar toekomstambities te realiseren, heeft Lunch Garden een stevig IT-fundament nodig. Dat wordt uitgebouwd op SAP S/4 HANA dat voor een goede 'backbone' zal zorgen en de nodige inzichten geeft. Door deze te koppelen aan Lunch Gardens rijke CRM-databank zal dit het bedrijf, binnen een periode van maximum drie jaar, toelaten om meer real-time data te capteren, en zo nog beter te interageren met de klanten en hun lokale teams.

Comments
* De e-mail zal niet worden gepubliceerd op de website.