Mortrierbrigade wordt onderdeel van Onlyhumans


10 Jan
10Jan

Onlyhumans was aanvankelijk vooral actief in digitale marketing, maar investeerde met de jaren ook in storytelling, merkbeleid, webontwikkeling en employer branding. Onlyhumans ontstond in 2003. Oprichters Tom en Geert Bogaert gingen begin 2019 in zee met de private-equitygroep Vectis, die onder meer ook participeert in de hr-dienstengroep Hudson, het installatiebedrijf Clima & Partners en de bakkerijgroep Aernoudt. Het Antwerpse bureau nam toen ook de Mechelse brandingspecialist Today over, in juni 2020 gevolgd door het Gentse webbureau Code d’Or. Recentelijk breidde Onlyhumans ook zijn activiteiten in employer branding uit met de overname van Fantastic. Onder de klanten van het bedrijf zitten onder meer de VRT, Beaulieu, Vaillant, Daikin, de federale politie, Volvo, Audi en het kinderbijslagfonds Parentia. 

Mortierbrigade maakte min of meer de omgekeerde beweging: een puur creatief bureau dat wil groeien in strategisch advies en digitale diensten. Mortierbrigade werd in 2004 opgericht door Jens Mortier, zoon van voormalig Humo-hoofdredacteur en mediapersoonlijkheid Guy Mortier, en zijn vennoten Joost Berends, Philippe Deceuster en Dirk Debeys. In 2014 werden ook Evert Vermeire en Vincent D'Halluin partner. Bekende klanten van het bureau zijn onder meer de Nationale Loterij, ING België, Dreamland, Humo, De Morgen en Recupel.  

Mortierbrigade behoudt zijn eigen naam. Het management participeert mee in Onlyhumans en zal delen in de resultaten van de hele groep.

Het communicatiebedrijf heeft nu een omzet van 27 miljoen euro en bestaat nu uit 135 medewerkers, gespreid over kantoren in Antwerpen, Mechelen, Gent en nu ook Brussel.

Bron: De Tijd


Comments
* De e-mail zal niet worden gepubliceerd op de website.