Nieuwe bedrijfsleiding bij Typografics


17 Aug
17Aug

Grafisch dienstverlener Typografics, met hoofdzetel in Hamme, verwelkomt met ingang van 16 augustus een nieuw managementduo. Caro Mertens en Kristel Pelgrims nemen het roer over van oprichter Danny Mertens. Beiden maken momenteel reeds deel uit van het managementteam van Typografics en zullen nu een meerderheidsparticipatie nemen in het bedrijf. Met 70 medewerkers (vast en freelance) is Typografics al meer dan 30 jaar een gevestigde partner in de grafische en communicatie-industrie. Naast een outsourcing divisie van visuele specialisten en een in-house grafische studio voor digitale en print communicatie, biedt Typografics ook een hoog aangeschreven Talent Academy. Het Letterkabinet - het boekdrukcentrum van het bedrijf in Gent - zal ook worden geleid door Caro Mertens en Kristel Pelgrims. Danny Mertens blijft actief tot 31 december om een vlotte overgang te verzekeren. 

30 jaar ondersteuning voor adverteerders en agentschappen

Innovatie in hoogwaardige grafische dienstverlening is de rode draad doorheen 30 jaar Typografics geschiedenis. Wat begon als een innovatief concept voor tijdelijke grafische diensten in bedrijven en reclamebureaus is uitgegroeid tot een bedrijf dat oplossingen biedt voor een breed scala aan grafische behoeften. Kristel Pelgrims, de nieuwe CEO van het bedrijf, licht toe: "De grafische industrie evolueert zeer snel op het vlak van technologie en bedrijven zijn steeds meer op zoek naar flexibiliteit. Tegelijkertijd veranderen de kwaliteitsnormen niet. Typografics biedt een oplossing om aan deze behoeften te voldoen. Wij werken voor bedrijven op projectbasis, zowel in hun teams als vanuit onze eigen studio. Het team heeft toegang tot de nieuwste tools en hun kennis en vaardigheden worden op peil gehouden met onze eigen Talent Academy - die ook externe Adobe-trainingen aanbiedt." 

Een Trends Gazelle nominatie

Typografics is de voorbije 30 jaar snel gegroeid. CEO Caro Mertens, die in de voetsporen van haar vader treedt, heeft de ambitie om die groei verder te zetten. "We zijn in het verleden al eens genomineerd geweest voor een Trends Gazelle. Groei betekent voor ons echter niet alleen financiële groei, maar ook de ontwikkeling van onze mensen en de kwaliteit van onze dienstverlening. Onze missie is om visuele communicatie beter te maken. Zowel voor digitaal als voor print, want beide vereisen specifieke expertise. We leggen de lat hoog en als onafhankelijke dienstverlener willen we die kwaliteit nauwgezet bewaken. Samen met Kristel gaan we hard werken om de best mogelijke service te leveren en het DNA van Typografics eer aan te doen."

Comments
* De e-mail zal niet worden gepubliceerd op de website.