13 Jan
13Jan

Century21 Benelux kiest in 2022 voor vernieuwing. De Raad van Bestuur, onder wie Isabelle Vermeir, voormalig CEO zet een stap opzij op operationeel vlak en benoemt twee profielen uit de wereld van start-ups en retail om het bedrijf nieuw leven in te blazen: Olivier Laporta wordt CEO en Zaïna Risaci marketingdirecteur. Pieter Allegaert, die bijna 20 jaar ervaring heeft in het Century21-netwerk, wordt de nieuwe verkoopdirecteur. 

Met meer dan 130 kantoren in België, wil Century 21 Benelux het merk dynamischer maken door nog sterker in te zetten op marketing, digitalisering en door het behoud van een uitstekend opleidingsniveau en gezelligheid in zijn netwerk van makelaars. 

De komst van twee nieuwe mensen met een start-up- en retail-verleden is een teken van de frisse wind die door een van de bekendste merken in de vastgoedsector zal waaien. De ambitie is om de historische kracht van het netwerk te combineren met nieuwe initiatieven en succesvolle methoden uit andere sectoren dan de vastgoedsector. Isabelle Vermeir, voormalig CEO, neemt wel nog de rol van enige gedelegeerd bestuurder van Century21 op.

Isabelle Vermeir, Managing Director van Century21 Benelux: "Na 5 succesvolle jaren aan het hoofd van Century21 Benelux, heb ik besloten om een minder operationele rol op te nemen en alleen aan te blijven als Managing Director van de groep. De drie nieuwe benoemingen zijn een stap in de goede richting. Olivier Laporta en Zaïna Risaci zullen een frisse wind en nieuwigheden naar de sector brengen, terwijl ook Pieter Allegaert, die ons merk zeer goed kent, promotie maakt."

Olivier Laporta, CEO van Century21 Benelux

Olivier, 37, begon zijn carrière als analist bij PricewaterhouseCoopers. Na twee jaar besloot hij over te stappen naar Delhaize Groep, waar hij zich opwerkte in het aankoopdepartement. Na vier jaar Category Management en een expat-opdracht in het Amerikaanse filiaal van de retailer Le Lion, vervoegde hij in 2014 ondernemer Yvan Verougstraete om de keten van (Para)farmacie Medi-Market op te richten. Vier jaar lang bekleedde hij de functie van inkoopdirecteur waarna hij het beheer van de Business Unit Apotheken opnam. Die ontwikkelde hij actief via een franchise-afdeling van de keten. Vandaag bereidt hij zich voor op een nieuwe uitdaging, in een nieuwe sector met veel potentieel. 

Olivier Laporta, CEO van Century21 Benelux: "Toen ik benaderd werd om bij Century21 Benelux te komen werken, heb ik geen seconde getwijfeld! Het gouden merk blijft een referentie op de vastgoedmarkt, zowel in België als internationaal. Het is dan ook met grote trots dat ik deze uitdaging aanga. Marktleider zijn is echter geen doel op zich. Wij zullen zorg dragen voor de tevredenheid van onze makelaars en via hen voor die van al onze klanten."

Zaïna Risaci, nieuwe marketing directeur

Zaïna, 33, heeft meer dan tien jaar ervaring in marketing. Ze was onder meer verantwoordelijk voor de marketing van verschillende modemerken zoals Francis Ferent, Cassis en Paprika. Daarna werkte ze mee aan de lancering van start-ups zoals Deliveroo en Dott in België. Zij besloot deze nieuwe uitdaging aan te gaan met de ambitie om marketingtechnieken van het hoogste niveau toe te passen in de vastgoedsector. 

Pieter Allegaert, nieuwe Sales Director van Century21 Benelux

Pieter werkt al bijna twintig jaar in het kantorennetwerk van Century21. De nieuwe verkoopdirecteur werkte als consultant binnen het bedrijf om de behoeften van de makelaars van Century21 te ondersteunen. Voordien leidde hij twee Century21-kantoren (Zottegem en Oudenaarde), een functie die zijn echtgenote nog steeds vervult. 


Comments
* De e-mail zal niet worden gepubliceerd op de website.