Wendbaarheid wordt een steeds belangrijker aspect van succesvolle bedrijfsvoering. Volgens onderzoek van Vlerick Business School bij de grootste profitorganisaties van België vindt 93% dat een wendbare manier van werken de laatste jaren belangrijker is geworden. De drie belangrijkste begrippen geassocieerd met het concept wendbaarheid zijn aanpassingsvermogen, snelheid en klantgerichtheid.
Hoewel wendbaarheid een hoge vlucht heeft genomen, blijken heel wat organisaties nog steeds te worstelen met de implementatie van een wendbare aanpak op het vlak van prestatie- en beloningsmanagement. Een wendbare aanpak zou zich moeten doorzetten in de manier waarop organisaties hun medewerkers managen en belonen. Slechts 18% van de grootste Belgische profitorganisaties vindt zichzelf echter wendbaar op het vlak van prestatiemanagement en 28% op het vlak van beloningsmanagement.
Gebaseerd op een kwalitatieve studie identificeerde een onderzoeksteam van Vlerick 10 belangrijke bevindingen, die elk een fenomeen, een trend of een invloed vertegenwoordigen in een wendbare werkcontext:
Het volledige artikel en onderzoek lezen kan via deze link