Ricus Jansegers wordt directeur Content van VRT


Ricus Jansegers heeft tonnen ervaring met televisie maken. De regisseur van opleiding werkt acht jaar bij Canal+ tot hij in 2002 antennedirecteur en later CEO wordt van SBS Belgium, het bedrijf boven het toenmalige VT4 en VIJFtv.  De programmatie wordt Vlaamser. Programma's als Peking Express, The Block en Temptation Island stuwen het marktaandeel omhoog. VT4 koopt ook belangrijke voetbalrechten zoals die van het WK Voetbal in 2006 (samen met VTM) en EK in 2008.

Maar Jansegers wil van VT4 een brede publiekszender maken en dus de strijd aangaan met Eén en VTM. Wanneer de kijkcijfers de zware investeringen niet volgen, mag hij van het internationale moederbedrijf ProSiebenSat 1 televisieprojecten leiden in onder meer Finland en Roemenië.


In 2014 trekt Jansegers naar concurrent VTM om er programmadirecteur te worden. Hij zet VTM nog scherper als familiezender, onder meer door Niels Destadsbader binnen te halen en met programma's als "K3 zoekt K3", de zoektocht naar nieuwe zangeressen voor K3. Na een reorganisatie bij de tv-poot van DPG Media, waarbij 87 banen verdwijnen, is er ook geen plaats meer voor Jansegers.

Bij de VRT wordt Jansegers directeur Content. Hij vult op die manier de functie in van directeur Media en Productie, die sinds het gedwongen vertrek van Peter Claes vacant was. Jansegers begint aan zijn job op 1 maart. 

Bron: VRT

Comments
* De e-mail zal niet worden gepubliceerd op de website.