Yves Baudechon wordt bestuurder bij Ogilvy


06 Mar
06Mar

Yves Baudechon, de medeoprichter en voorzitter van Social.Lab Group, werd door Andy Main, de nieuwe CEO van Ogilvy, uitgenodigd om toe te treden tot het Global ExCo van de groep. Hij vertrouwde Baudechon ook nieuwe wereldwijde verantwoordelijkheden toe met betrekking tot de transformatie van Ogilvy, meer bepaald op het vlak van social en performance.

Onlangs zette Yves Baudechon, net als zijn partners Gilles Bindels, Cédric Van Kan en Benjamin Snyers, zijn aandelen in Social.Lab om in een belang in het kapitaal van vijf Ogilvy-bureaus in Frankrijk, Duitsland, Nederland, Zwitserland en Polen. , waar ze nu deel uitmaken van het bestuur.

Het merk Social.Lab is vandaag aanwezig in een vijftiental bureaus verspreid over vier continenten. 

Yves Baudechon heeft meer dan 30 jaar ervaring in het opstarten en ontwikkelen van start-ups in de communicatiesector. In 2010 richtte hij Ogilvy Social.Lab op samen met Gilles Bindels. Onder zijn leiding heeft het creatief bureau een sterk ‘social CRM’-aanbod ontwikkeld, een klantgericht model waarbij content gecombineerd wordt met slimme social targeting om zo een grotere relevantie en betrokkenheid te garanderen. 

Zijn carrière begon met de oprichting van Marketing Power in de jaren negentig, een direct marketingbureau dat hij later verkocht aan DDB België, waar hij van 2000 tot 2007 CEO was. In 2000 lanceerde hij het email marketing programma JustForYou, en in 2008 werkte hij mee aan de oprichting van Radionomy, een wereldwijd platform dat gebruikers tools aanreikt om hun eigen online radiostation te creëren.


Comments
* De e-mail zal niet worden gepubliceerd op de website.