Digitalisering



De digitale wereld heeft markten en de manier waarop we zakendoen veranderd. Voor bestuurders die bedrijven willen adviseren is technologische geletterdheid een belangrijke eigenschap.

INVESTEREN IN MENSEN EN TECHNOLOGIE IS NIET LANGER EEN PARADOX

Onze technologisch gedreven economie focust op automatisering en digitalisering. Dit brengt heel wat uitdagingen mee voor human capital. Technologie en werknemers hebben beiden nood aan investeringen en reorganisatie om toekomstgericht te kunnen groeien.
Lees het artikel

DEZE VIJF ZAKEN HEBBEN WE AL GELEERD OVER BLOCKCHAIN VOOR BEDRIJVEN

De grootste uitdaging voor bedrijven die blockchain-apps maken is niet de technologie, maar wél succesvol samenwerken met partners in het ecosysteem. Dat blijkt uit een onderzoek van Prof. Dr. Mary Lacity (directeur van het Blockchain Center of Excellence aan het Sam M. Walton College of Business) en Prof. Dr. Remko Van Hoek (uitvoerend directeur van de CSCMP Supply Chain Hall of Fame) waarin ze de eerste generatie blockchain-gebaseerde toepassingen onder de loep hebben genomen. Lacity en Van Hoek hebben hun bevindingen beschreven in het onderzoeksblad MIT Sloan Review.
Lees het artikel

ARTIFICIELE INTELLIGENTIE VRAAGT AANDACHT EN TECHNOLOGISCHE GELETTERDHEID IN RAAD VAN BESTUUR

Artificiële intelligentie (AI) is een transversale technologie, waarvan de adoptie over alle sectoren heen belangrijk zal blijken voor de competitiviteit van ondernemingen. De technologie laat software, machines en apparaten toe om informatie te analyseren en op basis daarvan problemen op te lossen of acties uit te voeren.
Lees het artikel

COVID-19 ZET TURBO ONDER DIGITALISERING ACCOUNTANTS.

De COVID-19-crisis heeft de digitalisering bij de accountancybedrijven in een echte stroomversnelling gebracht. Maar er is ook een aandachtspunt: ruim 1 op de 3 accountants vindt dat de werkdruk mede door de gezondheidscrisis te hoog ligt.
Lees het artikel

HOW TO: BESLISSINGSGESTUURDE DATA-ANALYSE DOELTREFFEND GEBRUIKEN.

Elke goede CEO ziet datagedreven besluitvorming als een onmisbare managementtool. Bedrijven hebben meer gegevens dan ooit, maar veel leidinggevenden moeten toegeven dat die data geen bruikbare inzichten biedt en over het algemeen teleurstellende resultaten oplevert. Dat schrij-ven onderzoekers Bart De Langhe en Stefano Puntoni in een artikel in MIT Sloan Management Review. Maar hoe moet het dan wel?
Lees het artikel